Monday, August 10, 2009

Hati Sedang Berbicara

Semua orang dah ditakdirkan rezeki masing-masing. Ada yang cepat.. ada yang lambat. Ada tu senang jek... ada tu kena berusaha sekeras-kerasnya baru la dapat. Itu lah yang dikatakan rezeki masing-masing.

Kadang-kadang tengok orang yang mudah dapat itu ini sedikit sebanyak terasa jugak dalam hati. Tapi dah ditakdirkan rezeki orang, takkan menjadi rezeki kita. Macam tu jugak ngan rezeki kita, takkan jadi rezeki orang lain jugak. Ape-ape pun kita kena redha dengan ketentuan Allah. Allah lagi mengetahui. Yang penting sebagai manusia, kita kena selalu bersyukur dengan apa yang ada. Tak semua yang kita fikir elok tu baik untuk kita kan...

Aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Aku ada iwan, keluarga, adik beradik. Walaupun kalau nak dibandingkan aku dan kawan-kawan aku yang mungkin ada kelebihan sket dari aku, aku tetap bahagia dengan iwan. Seperti kata iwan... Kesabaran adalah magik... Ayat ni iwan amik dari cite TV. Hehehe... Dengan kesabaran kita akan lalui hidup ini dan mendapat rezeki yang pastinya telah ditentukan untuk kita.

0 comments: